Profilo AVM Tiyatro izlenimlerim




  • Son dönemde annem sağolsun. Tiyatroya gitme imkanı buldum. Evime yakınlığından dolayı Profilo alışveriş merkezinde oynanan Şahane düğün ve Çılgın Yengeye gittik.
  • Özel tiyatrolar Şehir tiyatrolarının görkeminden uzak. Oynanan oyunlar da daha "hafif" diyeyim.
  • Bu iyi mi kötü mü tartışılır. Devlet tiyatrolarında ise aşırı bir kalabalık var gibi. Sanki o kadar kişi olmasa da olur. Bir devlet tiyatrosunda çalışan biri bana . Orada kimin ne kadar maaaş aldığını anlatmıştı. İkramiyeler filanda varmış. Bazı oyuncular yıllarca sahneye çıkmadıkları halde maaş alıyorlarmış veya çok kısa bir süre görünüp çıkıyorlarmış. Ben onu yalancısıyım. Mesela yukarıda afişini gördüğünüz Şahane düğünde 7 kişi oynuyor. Bir şehir veya devlet tiyatrosunda ise 40 kişi filan görüyoruz sahnede. Zarar etmelerine şaşırmamak lazım. Şimdi bana çok kızanlar olacaktır. Bu sadece benim fikrim. Yanlışım varsa düzeltin lütfen.
  • Tabii diğer taraftan da bakmak lazım işe. Tiyatro bölümlerinden mezun olup işsiz kalan bir sürü kişi var. Bu kalabalık kadrolar istihtam da sağlıyor. Bu yönden iyi tabi. Sadece bu kadrolar hak edenlere, imkan sağlamak amacıyla gençlere mi tahsis ediliyor. Yoksa ahbap çavuş ilişkişiyle mi tahsis ediliyor. Buna bakmak lazım.
  • Yine bana kızanlar olacaktır ama televizyona çıkıp ağlayan tiyatroculara da çok sıcak bakmıyorum. Geçen gün Okan Bayülgen de aynı şeyi söyledi nihayet benim gibi düşünen biri var diye de sevindim. Erol Günaydın'ı örnek gösterdi. Savaş Ay Erol Günaydının evini gösterip işte büyük usta böyle bir yerde yaşıyor diye acitasyon yapmaya kalkınca. Erol Bey(Alkışlıyorum kendisini) "Ne var! " "Evimin nesi var" Diyerek kızmış. Ağlamaya çok meraklıyız vesselam. İsim vermiyeyim. Bazen televizyonda görüyoruz. 300 filmde oynadım açım diye çıkanları. 300 filmde oynadın da bedava mı oynadın. Bedava oynamadıysan paraları ne yaptın. Bedava oynadıysan Niye oynadın...
  • Devlet sanatçıya sahip çıksın diye herkesin ağzında. Tamam devlet sanatçıya sahip çıksın. Benim babam işçi emeklisi onun günahı ne. Yıllarca alın teriyle çalıştı. Emekli olana kadar sadece üç gün izin almış o da çok ağır rahatsızlandığı için. Eee devlet ona da sahip çıksın. Öğretmene de sahip çıksın. Onlara da çocuklarımızı emanet ediyoruz. Soruyorum size bunun sonu var mı? Devletin işi onun bunun cebine harçlık koymak değil. İnsanların refahını sağlamak için düzenlemeler yapmaktır. Sanatçıların sendikası, sigortası, meslek kuruluşları olmalı. Sosyal güvence herkesin hakkı. Yani adam 300 filmde oynadıysa sigortası olmalı emekliliği olmalı. Kazandığı parayı yanlış yerlere yatırıp iflas etmiş olabilir. Sosyal güvencesi olmayınca da müşkül duruma düşmüş olabilir. Bunu anlıyorum. 300 filmde oynayıp paraları şöhretler dünyasının pırıltılı ve görkemli hayatımda yediyse. Bunu anlamıyorum.
  • Gittiğim oyunlardan bahsedeyim dedim konu nerelere geldi. Pazartesi akşamı Şahane Düğünü seyrettim. Konu çok bilindik bir konu ancak işlenişi güzel. Beklediğinden daha çok beğendim. Bilindik konu deyişime hak vereceksiniz. Bill yatakta tanımadığı bir kadınla uyanır. vee çok şaşıracaksınız o gün düğün günüdür. Belkide oyun yazıldığı sırada bu konu daha önce işlenmemiş olabilir. Yabancı bir oyundan türkçeye uyarlanmış. Oyunculuk iyi olduğundan senaryonun tahmin edilebilirliğine rağmen keyifle izleniyor.

Yorumlar

Saadet Topçu dedi ki…
Selam,

Bu oyunu izmeye gidecektim olmadı. Sende çok fazla oyun hakkında yazmayınca pek beğenmediğin düşüncesine kapıldım doğru mudur? Yoksa izlesek mi tavsiye eder misin mesela?
KelebekNehir dedi ki…
İnternetteki diğer yorumlara bak istersen. Ben tiyatro konusunda uzman sayılmam. Ücreti 30 lira. Öğrenci 25 lira galiba. Senaryo çok bildik onun dışında bir kusuru yok. Oyuncular da iyi. Çılgın yengeye gitmiştim. Aynı şeyleri onun içinde söyleye bilirim. Fulden Akyürek "Çılgın Yenge"de parlıyor.

Çılgın yengede Aydan Şener, Şahane Düğünde Mehtap Bayri Televizyondakinden çok daha güzel görünüyorlar. Beni şaşırtan noktalardan biri de bu oldu.