Emzirmek Kutsal AMA...


Anne olmadan önce emzirmenin ne kadar güzel olduğuna dair duyduğunuz hikayelerin rüyası. Anne olup emzirmeye başladığınızda acı, hayal kırıklığı ve öfkeye dönüşüyor.

"Bubenimhayatımın" yazarı Duygu Kimse beni uyarmadı diyerek kızgınlığını ifade ediyor. Aynı hisleri bende yaşamıştım . Aynı kızgınlığı. Kimse beni uyarmadı demiştim. Duygu'yu okuyunca farkettim ve utandım iyi de bende kimseyi uyarmadım.

Anne adayları öncelikle internette bu konuyu araştırın. Bazı eğzersizler bulacaksınız uygulayın. Mor tüpte satılan ve malesef pahalı bir ilaç olan lanshinoh'u alıp hamileliğiniz süresince ve emzirme döneminde kullanın. Ben gögüslerim yara olduktan sonra kullandım hiç bir işe yaramadı. ( 1,5 yıl önce küçük boyu 18 ytl, büyüğü 45 ytl civarıydı)

Doğumdan sonra gögüsleriniz şişecek ben ne olduğunu anlamamıştım (aslında saf biri değilim narkozdan dolayı herhalde) hemen çocuğunuzu emzirin. İlk birkaç gün gelen sarımsı süt ağız sütü diye bilinir. Çocuk için en faydalı besindir. Bir damlasını bile ziyan etmeyin. Bu arada lanshinoh kullanmayı sakın ihmal etmeyin. Lanshinoh %100 laninol den olşuyor gögüs ucunuzu yumuşatarak çatlamasını önleyebilir. İçeriği bebeğe zarar vermediği için sürekli yıkamanız gerekmez. Diğer merhemleri yıkamak gerekiyor bu da oldukça zahmetli.

Hamilelik dönemimde emmeyen çocukları duyduğumda çocuğumun çok emmesi için dua etmiştim. Dualarım fazlasıyla kabul görmüş olacak ki Nehir sultan tam bir meme aşığı. Gece güzdüz sürekli emmek istiyor. Sanırım bunun sayesinde sağlıklı ve mutlu bir çocuk.

Sonuç olarak çocuğunuzu emzirin mutlaka ve bol bol emzirin bu ona vereceğiniz en güzel hediye ama bunun kolay olmayacağı ihtimaline hazırlıklı olun. Tedbirinizi önceden alın. Gögüsleriniz yara olursa hem siz hemde bebeğiniz bunun sıkıntısını çekiyor.

Benim emzirme sürecim belki biraz daha sancılı oldu. Çünkü çok iştahlı bir bebeğim vardı. Aylarca bir bebek memeyi nasıl bırakır bilmedim. Her seferinde artık dayanamayacak hale gelince ağzından zorla çıkarıyordum. Gece emzirirken uyuya kalıyordum. Uyandığımda hala emiyor oluyordu. Saatlerden bahsediyorum. Gögüslerim yara oldu yetmedi çatladı yetmedi abse yaptı. Kızımın kırkı çıkmıştı. Mevlüdü okunuyordu. Bense arka odada çığlıklar atıyordum. Pazar günü olduğundan nereye gideceğimi saşırdım. Sterilize ettiğim bir iğne ile abseyi akıtarak acılarımdan kurtuldum.

Kızım 17 aylık onu 17 aydır gece gündüz emziriyorum. Sağlıklı ve mutlu bir çocuk annesini öpmeye doyamıyor. Sevgi dolu. Aramızdaki ilişkide ve çocuğumun sağlığında emzirmenin payı büyük. Onu emzirebildiğim için çok mutluyum. Bu yazıyı yazma sebebim hazırlı ve tedbirli olmanız benim yaşadıklarımı yaşamamanız.

Üç gündür Nehiri gündüz emzirmeyi bıraktım. Sandığımdan kolay oldu. Bu gece son kez emzireceğim. Onun kadar ben de bağlandım emzirmeye, bu ayrılık ikimizi de zorluyor. Bu da hayatımızda atılması gereken adımlardan biri...

Yorumlar

Cocukla Cocuk dedi ki…
Bebeği sütten kesmek yaşanması gereken ama zor tecrübelerden biri. Bundan sonra ikiniz de daha özgür olacaksınız ve kızının büyüdüğünü bir anda farkedeceksin..İkinize de kolay gelsin..sevgiler
KelebekNehir dedi ki…
Şimdilik çok iyiyiz. Dün gece ilk kez ayrı yattık. 17 aydan sonra benim için tatil gibi oldu :)
Adsız dedi ki…
sankı benım duygularımı yazmıssın.yazdıklarının hepsını yasadım fazlasıyla.bana soylemıslerdı ama bu kadarını tahmın bıle edemedım.4.gunden ıtıbaren lansınohu kullandım 3 gunde gectı.gecmeseydı emzıremezdımkı.harıka yazmıssın
KelebekNehir dedi ki…
Emzirmek tabu sanki. Kimse zorluklarından bahsetmiyor. Halbuki tedbir alarak bu dönemi daha kolay geçirmek mümkün.
Adsız dedi ki…
merhaba benim oğlum 22 aylık ve hala emmiyor bebeğinize emmeyi nasıl bıraktırdınız.Bilgilerinizi paylaştığınıoz için şimdiden teşekkürler
KelebekNehir dedi ki…
Emzirmeyi bıraktırmakla ilgili yeni bir yazı ekledim.
http://kelebeknehir.blogspot.com/
Estetik Fiyatları dedi ki…
Very good article clarified. Labor in the past, thank you.